Media społecznościowe zrewolucjonizowały sposób, w jaki firmy reklamują swoją działalność, a przede wszystkim to, jak komunikują się ze swoimi potencjalnymi klientami.
Czy nam się to podoba, czy nie, aby trafić do odbiorców na całym świecie, musimy zacząć mówić oraz pisać ich językiem. Oczywiście, oprócz umiejętności pisania i mówienia w obcym języku, musimy poznać jak edytować profil na Facebooku oraz utworzyć wpis w wielu językach.
Jak przygotować fanpage?
- Przejdź do Ustawień profilu.
- Na karcie Ogólne wybierz i edytuj Publikowanie w różnych językach.
- Zaznacz „Zezwól osobom zarządzającym tą stroną na pisanie postów w różnych językach” i Zapisz zmiany.
Jak napisać post w wielu językach?
- Napisz post w języku polskim (język będzie wybrany jako domyślny).
- W dolnym, prawym rogu wybierz opcję „Napisz post w innym języku”.
- Wybierz z listy inny język, w którym chcesz napisać post.
- W nowym oknie napisz post w wybranym języku.
Eh bien, c’est prêt! Jakie korzyści daje nam możliwość napisania postu w innym języku?
- lepiej dopasowana treść postu do odbiorcy – brak „sztywnego” oprogramowania translatorskiego pozwala na uniknięcie wielu błędów lingwistycznych typu „Kali jeść, Kali pić”;
- możliwość dodawania precyzyjnych przede wszystkim poprawnych hashtagów – #spodnie to hashtag zrozumiały Polakowi, #pantalones Hiszpanowi, a #trousers Anglikowi.
- stosowanie różnych linków dla wybranych języków – podczas tworzenia wielojęzycznego postu, możemy zastosować odmienne linki – dzięki temu zadbasz, by Polak został przekierowany na Landing Page w języku polskim, a Rosjanin w języku rosyjskim.
Pozdrawiam, Maciej | ADSKY.pl