Codziennie wielu marketerów, współpracujących zarówno z małym firmami jak i międzynarodowymi korporacjami, zastanawia się jak efektywnie pozyskiwać potencjalnych klientów w jak najprostszy sposób.

Niezależnie czy prowadzisz sklep z częściami samochodowymi, salon fryzjerski, kwiaciarnię czy studio treningu personalnego, niezależnie też czy sprzedajesz swoje usługi i produkty offline czy online – cel masz jeden: pozyskać jak najwięcej klientów wykorzystując jak najniższy budżet reklamowy. Prawie każdy cel marketingowy kampanii reklamowych na Facebook (czy wybierzesz jako cel ruch, aktywność, zasięg lub właśnie pozyskiwanie kontaktów) kieruje reklamy na zwiększenie świadomości marki, pobudzenie do działania i w finale zdobycie nowego klienta.

Dotychczas, jedną z najbardziej popularnych form pozyskiwania nowych klientów jest przekierowanie zainteresowanego reklamą na zewnętrzny landing page z podpiętym modułem formularza kontaktowego. Nie jesteśmy zwolennikami tej formy. Przede wszystkim dlatego, że dla zdobycia cennego leada musimy jednocześnie zadbać o szereg kluczowych elementów takich jak:

  • odpowiednio dopasowaną szatę graficzną landing page – zrobienie kilku kreacji, testowanie i wybór najlepszej – jeśli nie trafisz z odpowiednią szatą – klient wychodzi = zadanie niewykonane (przepalony budżet);
  • dobrą jakość strony… m.in. czas ładowania witryny – im „cięższa” strona, tym dłuższy czas jej ładowania – wielu zniecierpliwionych internautów opuszcza strony jeszcze zanim się załadują… temat jakości strony to oddzielne zagadnienie bardziej dla branży seo/frontend niż paid social, ale warto o tym wiedzieć i pamiętać – nas interesuje głównie to, że klient nie dociera do formularza kontaktowego, czyli nie pozostawi nam swoich danych do kontaktu = zadanie niewykonane (przepalony budżet);
  • odpowiednio sformułowany formularz kontaktowy m.in. duża ilość pól do wypełnienia – pola z gwiazdką wymagane, inne niewymagane – internauci nie lubią dzielić się danymi wrażliwymi, kto bardziej cierpliwy przechodzi do wypełniania danych i znów problem: błędy przy uzupełnianiu formularza kontaktowego – literówki w adresie e-mail lub uciekające cyferki w numerze kontaktowym – błędne dane czynią lead bezużytecznym = zadanie niewykonane (przepalony budżet);

Z pomocą dla wszystkich marketerów, ich zleceniodawców oraz potencjalnych klientów, Facebook przyszykował nowy typ kampanii reklamowej, której celem marketingowym jest „pozyskiwanie klientów”. Dlaczego rozwiązanie Facebook Lead Ads daje znacznie lepsze efekty?

  • najważniejsze: reklama nie przekierowuje potencjalnego klienta poza ekosystem Facebooka – po kliknięciu w przycisk reklamy otwiera się formularz kontaktowy bezpośrednio w portalu, prawie jak rozwinięcie ciekawego postu w News Feed (odpada problem odpowiedniej kreacji graficznej czy jakości strony);
  • ważniejsze od najważniejszego: Facebook automatycznie uzupełnia formularz kontaktowy na podstawie danych, które każdy użytkownik wprowadza podczas założenia konta – (odpada problem błędnie wypełnionych formularzy);

Ok. Zdobyliśmy już dane kontaktowe potencjalnych klientów. Mamy listę leadów. Ale co dalej? Właśnie wygraliśmy pierwszą rundę, ale walka jeszcze trwa. Dostaliśmy wędkę, zanętę, a nawet mamy już rybkę na haczyku… ale jeszcze w wodzie. Wszystko może się zdarzyć i bardzo dużo zależy od nas… aby rybka się nie „zerwała”, musimy jeszcze chwilę cierpliwe popracować.
O strategii marketingowej po zdobyciu listy leadów napiszemy w następnej części wpisu niebawem.

– wszystkiego dobrego, Maciej | ADSKY.pl